سرطان 26, 1401 10:04 Asia/Kabul
  • غریب آبادی آزادی هرچه سریع تر تبعه ایرانی از زندان انگلیس را خواستار شد
    غریب آبادی آزادی هرچه سریع تر تبعه ایرانی از زندان انگلیس را خواستار شد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، از مخالفت دولت انگلیس با بازگرداندن تبعه ایرانی محبوس در زندان انگلیس انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌المل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، با انتقاد از مخالفت دولت انگلیس با بازگردندان «ریچارد جان» تبعه ایرانی مسیحی که در انگلیس زندانی است، گفت: این تبعه ایرانی در بند زندان انگلیس به هیچ وجه از شرایط مطلوبی در زندان برخوردار نیست و از دریافت خدمات پزشکی و سلامت نیز محروم است.

به گفته غریب آبادی وزارت امورخارجه ایران تاکنون پیگیری‌هایی برای بهبود شرایط «ریچارد جان» و بازگشت به ایران انجام داده، اما متاسفانه طرف انگلیسی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد: تبعه ایرانی مسیحی به منظور آزاد شدن از زندان و بازگشت به ایران حتی تابعیت انگلیسی را سالیان قبل از خود سلب کرده  است، اما وزارت دادگستری انگلیس به بهانه اینکه آزادی وی می تواند برای جان اتباع انگلیسی خطرناک باشد، با این درخواست مخالفت کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ایران با اشاره به وضعیت نامساعد تبعه ایرانی مسیحی در بند زندان انگلیس، رفتار غیرانسانی با او در زندان و همچنین حسن نیت اخیر ایران در آزادی دو ایرانی محکوم دارای تابعیت مضاعف، از دولت انگلیس خواست به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد و هرچه سریع تر این تبعه ایرانی را آزاد و به ایران بازگرداند.

«ریچارد جان» تبعه ایرانی مسیحی محبوس در زندان انگلیس، بنابر برخی ادعاهای وارده ضد او حدود ۲۰ سال است در زندان به سر می برد، اما حتی یک روز نیز به مرخصی نرفته و حتی برای معالجه بیماری، با اعزام او به بیمارستان تخصصی حفاظت شده نیز مخالفت شده است.

موسوی: بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره تبعه ایرانی مداخله‌جویانه است

کلیدواژه