کنعانی: بایدن برای جلب رضایت تل آویو به دنبال بازارگرمی است
(last modified 1401-04-27T09:11:47+00:00 )
سرطان 27, 1401 13:41 Asia/Kabul
  • کنعانی: بایدن برای جلب رضایت تل آویو به دنبال بازارگرمی است
    کنعانی: بایدن برای جلب رضایت تل آویو به دنبال بازارگرمی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد، رئیس جمهوری آمریکا برای جلب رضایت تل آویو به دنبال بازارگرمی است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در جمع تعدادی از سران کشورهای عربی در نشست جده با بیان اینکه این کشور به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای فشار بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می دهد، عنوان کرد آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در واکنش به این اظهارات جو بایدن در توئیتی نوشت: «طنز دوران ما؛ بایدن دقیقا در سالگرد نخستین آزمایش اتمی آمریکا و پس از بازدید از رژیم قانون شکنی که خود سلاح‌های هسته‌ای مخفی دارد، تأکید می‌کند که «اجازه نخواهد داد» ایران بمب بسازد.»

کنعانی افزود: بازار گرمی برای جلب رضایت رژیم آپارتاید اسرائیل با بمب‌هایی که ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین این رژیم در اراضی اشغالی دیدار کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس با سفر به عربستان، در نشست «امنیت و توسعه جده» که در آن سران کشورهای عربستان سعودی، عراق، اردن، مصر، امارات، قطر، بحرین و ولی‌عهد کویت و معاون نخست‌وزیر عمان حضور داشتند، شرکت کرد.

کنعانی: سخنان بایدن درباره ایران در راستای تداوم سیاست فتنه انگیزی واشنگتن است

کلیدواژه