سرطان 30, 1401 07:32 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سوئد به تهران فراخوانده شد
    سفیر ایران در سوئد به تهران فراخوانده شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد در اعتراض به بیانیه و حکم غیرقانونی صادر شده در سوئد علیه حمید نوری، برای پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فراخوانده شد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی حکم و بیانیه غیرقانونی صادر شده در سوئد درخصوص حمید نوری شهروند ایرانی در حبس گفت: جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به بیانیه و حکم غیر قانونی صادر شده در سوئد علیه حمید نوری که مبتنی بر اتهامات بی پایه، مخدوش و ساختگی است، تصمیم گرفته است سفیر کشورمان در سوئد را برای پاره ای از مشورتها به تهران فراخواند.

«حمید نوری» شهروند ایرانی  در نوامبر 2019 در بدو ورود به سوئد به منظور حل و فصل اختلافات خانوادگی دختر خوانده‌اش از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و حدود 32 ماه است که در زندان به سر می‌برد.

نوری از سوی دادستانی سوئد به مشارکت در حوادث ادعایی مربوط به ۳۴ سال پیش در ایران متهم شده است و شاکیان این پرونده نیز عمدتاً اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

نوری در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است؛ در آخرین تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، تاکید کرد همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و علی‌رغم تشدید مشکلات بینایی، امکان دسترسی به چشم پزشک را هم نداشته است.

خانواده نوری چندبار برای دیدار با او به سوئد سفر کردند، اما امکان دیدار فراهم نشد.

انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر ایران از دادگاه نمایشی و ناعادلانه "حمید نوری"

کلیدواژه