سرطان 30, 1401 12:43 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران: منطقه غرب آسیا، نیازمند دوستی و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت جمعی است
    سخنگوی وزارت خارجه ایران: منطقه غرب آسیا، نیازمند دوستی و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت جمعی است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: منطقه غرب آسیا به جای ائتلاف‌های پوشالی و سامانه‌های پدافندی ناکارآمد، نیازمند دوستی و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت جمعی است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج شنبه در توئیتی با انتشار تصویری از هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه در تهران نوشت: جمهوری اسلامی ایران، شریک صلح و متحد ضد یکجانبه گرایی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: صلح، ثبات و توسعه مشترک، با گفت‌وگو و همکاری جمعی به دور از مداخله بیگانگان، دست یافتنی است.

کنعانی چافی روز گذشته نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: پس از چند هفته ترافیک دیپلماتیک به واسطه حضور مقامات کشورهای همسایه، منطقه و جهان، تهران میزبان یک نشست بسیار سازنده و روزی درخشان برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: تهران به پایتخت دیپلماسی و ائتلاف ضد تروریسم و مقابله با یکجانبه گرایی و نظامی گری تبدیل شده و دیپلماسی هوشمند، با نشاط و عملگرای ایران در ماه‌های گذشته همه توان و ظرفیت خود را برای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و تعمیق دوستی بین کشورهای همسایه و مسلمان به کار گرفته است.

هفتمین اجلاس کشورهای ضامن روند آستانه عصر سه‌شنبه به میزبانی تهران و با حضور رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه برگزار شد.

اولین دور مذاکرات آستانه با ابتکار عمل ایران و روسیه و همراهی ترکیه ژانویه ۲۰۱۷ در آستانه قزاقستان با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به جنگ، آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد.

آینده روشن ائتلاف چین، روسیه و ایران

کلیدواژه