اسد 07, 1401 15:51 Asia/Kabul
  • آیت‌الله خاتمی: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند
    آیت‌الله خاتمی: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی خوش درخشیده‌اند.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی درباره آن درکشورهای غربی افزود: غرب فکر می‌کند تا زمانیکه زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود پیشرفت نمی‌کند اما با کمال ناکامی برعکس این موضوع را در ایران و بعد از انقلاب اسلامی دیدند که زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و … خوش درخشیده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی غرب ضد حجاب و ترویج بی‌حجابی است، گفت: دشمن از حجاب زنان ایران عصبانی شده و تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی ضد حجاب نشان داده‌ است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: دعوای استکبار و در راس آن آمریکا دعوا بر سر اسلام ناب محمدی است و آنها اسلام ناب حاکم بر ایران را بر نمی تابند.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به دیدار اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای تجلی عزت، حکمت و مصلحت بود.

آیت الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به پوتین از کشته شدن مردم عادی در جنگ با اوکراین ابراز ناخرسندی کردند و در عین حال گفتند اگر روسیه در قضیه اوکراین ابتکار عمل را در دست نمی گرفت، طرف مقابل دست به کار می شد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کردند که حفظ تمامیت ارضی سوریه مهم است که موضعی حکیمانه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به آغاز ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است؛ تقویت نظام اسلامی از برجسته‌ترین معروف ها و تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرها است.

برگزاری برنامه های هفته جهانی عفاف و حجاب در 70 کشور جهان

کلیدواژه