اسد 28, 1401 16:00 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: آزادگان، اردوگاه‌های بعثی را به مدارس معارف عاشورا تبدیل کردند
    خطیب جمعه تهران: آزادگان، اردوگاه‌های بعثی را به مدارس معارف عاشورا تبدیل کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: آزادگان در طول مدت اسارت، اردوگاه‌های بعثی را به مدارس معارف عاشورا تبدیل کردند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه شهر تهران با اشاره به ۲۶ مردادماه/اسد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی آن را یک روز بزرگ و اقتدارآفرین برای کشور خواند و افزود: فرزندان عزیز اسلامی در طول یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس خلق کردند و به معنای واقعی کلمه عاشورا را به نماد و الگویی برای دستیابی به عزت و استقامت تبدیل کردند. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عاشورا بود که دفاع مقدس را خلق کرد، گفت: شهدای عاشورا خطاب به ملت ایران و خطاب به رزمندگان دلیر سوریه عراق و یمن و فلسطین و لبنان می‌گویند این کار را ما انجام دادیم و این کار بزرگ عاشورا بود که این فرصت را خلق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات و سختی‌ها و شکنجه‌هایی که آزادگان در اسارتگاه‌های رژیم بعثی عراق متحمل شده اند به استقامت، خضوع و خشوع آزاده سرافراز ابوترابی اشاره کرد که در مدت اسارتش موجب وحدت و انسجام اسرا شده بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه های نماز جمعه شهر تهران با اشاره به سالروز واقعه ۲۸ مرداد/اسد آن را یک حادثه ننگین در تاریخ سیاسی ایران خواند که با مدیریت سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس شکل گرفت و یک ربع قرن ملت ایران را گرفتار دیکتاتوری شاهنشاهی وابسته به اردوگاه غرب نمود. 

در اوت 1990( 26 مرداد/اسد سال 1369) ایران اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

26 اسد،سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ایران

کلیدواژه