سنبله 13, 1401 19:07 Asia/Kabul
  •  حمایت کامل ایران از تلاش سازمان ملل برای موفقیت آتش‌ بس در یمن

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد: اصلاح سیاست سازمان ملل در قبال بحران یمن، عامل موفقیت این سازمان در حصول آتش‌بس پایدار خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، " سید کمال خرازی " رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران،  امروز ( یکشنبه )  در دیدار  با  "هانس گروندبرگ"  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت : ایران آماده حمایت کامل از ماموریت سازمان ملل برای تداوم آتش‌ بس در یمن است.

خرازی افزود : نتیجه نهایی این تلاش‌ ها باید شروع مذاکرات یمنی–یمنی بدون مداخله بیگانگان، برقراری نظام سیاسی مبتنی بر آرای مردم و بازسازی یمن باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین گفت : عامل مهمی که موجب موفقیت ماموریت سازمان ملل در حفظ آتش‌بس در یمن می‌شود، اثبات بی طرفی آن سازمان و اعمال فشار بر آمریکا و اروپا برای منع فروش سلاح به عربستان و امارات است، زیرا اگر فروش سلاح به این کشورها متوقف نشود، درگیری ادامه خواهد یافت.

خرازی با اشاره به موارد نقض آتش‌بس اخیر تصریح کرد: چنانچه یک طرف کاملا به تعهدات خود عمل نکند و توافق حاصل شده را نقض کند، آتش‌ بس بی‌فایده خواهد شد. 

گروندبرگ، نیز در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت میدانی و سیاسی در یمن، ضمن قدردانی از اعلام حمایت ایران از ماموریت او برای پیشبرد آتش‌بس در یمن، ابراز امیدواری کرد همه طرف‌های این درگیری به ویژه در یک ماه پیش رو که تا انقضای آتش‌بس موقت باقی مانده است، همکاری بیشتری برای حصول آتش‌بسی پایدار داشته باشند.

 

کلیدواژه