سنبله 14, 1401 11:30 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا، مسیرهای آبی بین الملل را مورد تهدید قرار ندهد
    کنعانی: آمریکا، مسیرهای آبی بین الملل را مورد تهدید قرار ندهد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس، با اشاره به برخورد اخیر میان ناوشکن جماران با قایق های هدایت پذیر آمریکا در آبهای سرخ گفت، آمریکا تلاش کند تا مسیرهای آبی بین الملل را مورد تهدید قرار ندهد.

چند روز قبل، ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درخصوص ادعای آمریکایی ها مبنی بر ربوده شدن دوربین های این شناورها گفت، فارغ از هرگونه ادعای دولت آمریکا در این ارتباط، ایران در آبهای بین المللی حضور دارد و کشتی های ایران در مسیرهای ترانزیتی تردد می کنند.

کنعانی چافی افزود، هیچ کشوری حق ندارد مسیرهای کشتیرانی را مورد تهدید قرار دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، اقدام تحریک آمیز و غیراصولی شناورهای تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناورهای ایران بوده و ایران در این ارتباط اقدام به رفع تهدید کرده و متعاقبا شناورها را در منطقه امنی رهاسازی کرده است.

جزئیات اقدام نیروی دریایی سپاه در توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی

کلیدواژه