سنبله 21, 1401 17:27 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران سال‌ ها پذیرای میلیون ها آواره افغانستانی بوده است
    کنعانی: ایران سال‌ ها پذیرای میلیون ها آواره افغانستانی بوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پذیرای حجم زیادی از آوارگان افغانستان بوده است.

به گزارش رادیو دری، "ناصر کنعانی " سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  امروز ( دوشنبه)،  در نشست خبری در مورد آخرین تحولات افغانستان گفت: سال‌ ها پذیرای چند میلیون آواره افغانستانی هستیم و بسیاری از امکانات ملی خود را در اختیار شهروندان افغانستانی قرار دادیم.  

وی در مورد تحولات یمن افزود: ایران موافق استمرار و تحکیم روند آتش بس در یمن است  اما آن چیزی که می‌تواند به تحکیم روند آتش بس کمک کند، رفع محاصره و تامین مایحتاج ملت تحت محاصره یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت :  آمادگی داریم با کشورهای همسایه و دوست در منطقه تعامل و گفت‌وگو کنیم پس  اتخاذ سیاست‌های غیرسازنده و غیراصولی در مسیر مذاکرات کمک کننده نیست.

کنعانی،   افزود : در مورد عربستان  با توجه به نگاه ایران برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای وارد گفت‌وگو با آن‌ها شدیم که در پنج مرحله ادامه یافت و توافقاتی حاصل شد تاکید ایران  بر اتخاذ رویکردهای سازنده است و ایران به هر اقدام و گام سازنده‌ای به صورت متناسب پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در مورد نشست سران شانگهای در سمرقند و عضویت دائم ایران در این سازمان نیز گفت : گام‌های اجرایی برای عضویت ایران در این سازمان در حال طی شدن است. 

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و منطقه‌ای دارای منابع مهم انرژی و ظرفیت‌های اقتصادی است و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب دارای ظرفیت‌ های زیادی است که می‌تواند در راستای یکی از اهداف مهم سازمان  همکاری شانگهای  قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه،  در مورد صدور ویزا برای " سید ابراهیم  رئیسی "  رئیس جمهور برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: دولت آمریکا بر اساس موافقتنامه دولت مقر موظف است تا زمینه حضور سران همه اعضای سازمان ملل متحد را از جمله مجمع عمومی فراهم کند و انتظار داریم در خصوص ایران نیز به تعهداتش عمل کند.

کنعانی: دولت و ملت ایران از حقوق مشروع خود کوتاه نخواهند آمد

کلیدواژه