سنبله 24, 1401 16:08 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: دولتمردان آمریکا از فهم صحیح معادلات جهانی ناتوانند
    وزارت خارجه ایران: دولتمردان آمریکا از فهم صحیح معادلات جهانی ناتوانند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اصرار آمریکا بر ادامه سیاست تحریم را بیانگر ناتوانی دولتمردان این کشور از فهم صحیح معادلات جهانی و انطباق خود با واقعیات آن دانست.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اسامی ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را به دلیل آنچه نقش‌آفرینی در انجام "اقدامات مخرب سایبری" خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنجشنبه اقدام دولت آمریکا را در تحریم برخی شهروندان و شرکت‌های ایرانی به اتهام واهی "اقدامات مخرب سایبری" و نسبت دادن آنها به دولت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: اصرار واشنگتن بر توسل به رفتارهای سخیف، غیرقانونی و هنجارشکنانه ضد دولت‌ها و ملت‌های مستقل، بیانگر ناتوانی دولتمردان آمریکا از فهم صحیح معادلات جهانی و انطباق خود با واقعیات آن است.  

کنعانی افزود: توسل به راه اندازی کارزار تبلیغات دروغین و ترویج اطلاعات غلط ضد جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سیاست شکست خورده "ایران هراسی" دولت آمریکاست که البته راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: آمریکا که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری ضد زیرساخت های جمهوری اسلامی ایران، حتی ضد تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این حملات حمایت کرده است، در متهم کردن دیگران وجاهتی ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بارها هدف حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاشهای مسوولانه بین المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری بوده است.

تحریم‌های جدید ضد ایران در شرایطی اعمال‌ شده‌ که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

غریب‌آبادی: تحریم‌های یک‌جانبه به‌عنوان ابزار جنگی علیه مردم ایران اعمال می‌شود

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

کلیدواژه