رئیسی: ایران تحت سلطه هیچ قدرتی زندگی سیاسی خود را تنظیم نمی‌کند
(last modified 1401-07-01T06:41:51+00:00 )
میزان 01, 1401 11:11 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، نه شرقی و نه غربی است و تحت سلطه هیچ قدرتی زندگی سیاسی و فرایند امورمان را تنظیم نخواهیم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با رسانه ها در نیویورک با تاکید بر اینکه نه زیر سلطه هیچ قدرتی می‌ رویم و نه هیچ کشوری را زیر سلطه قرار می دهیم افزود: امروز جامعه بشری از استکبار و کشورهایی که به خاطر قدرت نظامی و پول می خواهند خود را به جوامع تحمیل کنند، رنج می‌برد.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع هسته ای ایران اظهار کرد: توافقی که مورد بحث است اگر بدون حل و فصل پرونده های پادمانی باشد، پایدار نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدید خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: پافشاری ایران بر گرفتن تضمین از آمریکا در موضوع برجام به دلیل تجربه‌ای است که از رفتار آمریکایی ها داریم و رفتار آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که اعتباری به آنها نیست؛ توافق باید واقعی و اطمینان بخش باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره مرگ مهسا امینی و حواشی آن در ایران نیز اضافه کرد: این رخداد در حال بررسی بوده و اعلام نظر نهایی در این باره با مقام قضایی است و اگر قصور و تقصیری باشد، حتماً بررسی می‌شود.

رئیسی سپس با اشاره به اشغال ۷۰ ساله فلسطین افزود: راه‌کارهای آمریکا و غربی‌ها مثل قرارداد کمپ‌دیوید و اسلو نتوانسته است فلسطینی‌ها را به حقشان‌ برساند؛ پیشنهاد ایران این است که مردم فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی رأی خود را به صورت کاملا دموکراتیک اعلام کنند و حکومتی بر اساس رای مردم تعیین شود.

وی با اشاره به روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، هرگونه ارتباط با این رژیم را خنجری بر پشت مردم فلسطین خواند و تصریح کرد: عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد نمی کند.

رئیسی همچنین از آمادگی تهران برای میانجی گری بین دو طرف جنگ در اوکراین خبر داد و تاکید کرد:جنگ باید خاتمه یابد زیرا همه اختلافات با گفت‌وگو قابل پیگیری است.

 

بازگشت رئیسی به تهران

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه پس از حضور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نیویورک را به مقصد تهران کرد.

رئیسی پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شرکت و سخنرانی در اجلاس تحول آموزش در سازمان یونسکو، دیدار با برخی رهبران ادیان، دیدار با متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور روز جمعه به تهران بازگشت.

رئیسی: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی،پرورش مار در آستین است  

رئیسی در سازمان ملل: مجازات قاتلان سردار سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

کلیدواژه