پایتخت معنوی ایران در واپسین روز ماه صفر، کانون اتصال دلدادگان حضرت رضا(ع)
(last modified 1401-07-04T14:25:01+00:00 )
میزان 04, 1401 18:55 Asia/Kabul

در آستانه سالروز شهادت غریب مولایمان امام علی بن موسی الرضا(ع)، جهان اسلام از اندوهی جانکاه آکنده و دل های عاشقان اهل بیت علیهم السلام را داغی ابدی سوزانده است.

به گزارش رادیو دری؛ حرم نورانی و فرشته نشین حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس این روزها کانون عشقبازی دلهای شیدایی است که حلقه جان را بر پنجره فولاد این بارگاه ملکوتی گره زده اند تا در آخرین روز ماه عزای آل محمد(ص) در سوگ مولای غریب شان، به آستان آسمانی خاندان عصمت و رسالت، عرض ادب کنند.

پایتخت معنوی ایران، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر میزبان میلیونها زائر عزاداری است که از  مناطق مختلف جهان اسلام رو به مشهد نهاده‌اند تا آیین‌های سوگواری ایام غم آل‌الله را در کنار حرم حضرت ثامن الحجج در شهر امام رضا (ع) برپا دارند.

روز سه شنبه پنجم میزان برابر با 30 صفر سال 1444هجری قمری سالروز شهادت عالم آل محمد، مولای رووف حضرت امام رضا (ع) است و بیش از چهار میلیون زائر با ناوگان های مختلف هوایی و زمینی و هزاران شیفته دلداده با پای پیاده ، رنج مسیر را به جان خریده اند تا در سالروز شهادت مولایشان حضرت رضا(ع) میهمان صحن وسرای نورانی اش باشند.

زائران پیاده حرم مطهر رضوی

به همین مناسبت شهر مشهد از روزها پیش آماده پذیرایی از زائران حریم حرمت دار رضوی است و 2 هزار و 500 هیات عزاداری در خیابان های منتهی به حرم مطهر با برپایی آیین های سینه زنی و زنجیرزنی، نام خود را در فهرست نورانی عزاداران آل محمد(ص) ثبت می کنند.

از افغانستان نیز شمار زیادی زائر عاشق با پای پیاده، خود را به شهر عشق - مشهدالرضا(ع)- رسانده اند تا در آخرین روز ماه صفر میهمان خوان کریمانه سلطان خراسان باشند.

حضرت امام رضا (ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و در آخرین روز  ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسیدند.

دوران حیات و امامت حضرت امام رضا (ع)، دوران اوج‌گیرى گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و گسترش پایگاه‌هاى مردمى خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

با اوج‌گیری تمایلات مردم به امام هشتم شیعیان جهان (ع)، مامون خلیفه عباسی با دسیسه چینی، ایشان را مسموم و شهید کرد.

رادیو دری، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) را به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان تسلیت می‌گوید.

ورود ۵ هزار زائر پاکستانی به ایران برای شرکت در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع)

جاماندگان اربعین در افغانستان در آرزوی زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)

 

کلیدواژه