امیرعبداللهیان: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است
(last modified 1401-07-10T09:32:10+00:00 )
میزان 10, 1401 14:02 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است
    امیرعبداللهیان: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است

وزیر امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با  روزنامه "نیویورک تایمز" در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در تشریح روند مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه ایران افزود: اگر آمریکا واقع بینانه برخورد کند و شجاعت تصمیم گیری در این مرحله را داشته باشد، می توان به توافق خوب و پایدار رسید.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه توافق در دسترس است، تصریح کرد: آمریکایی بارها پیام داده اند که آنها از اراده لازم برای رسیدن به توافق برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران هم ابتکارهای زیادی را برای سرعت دادن به توافق در طول مذاکرات ارائه کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره همکاریهای تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: آژانس باید به وظایف فنی خود عمل کند، اما مسیر سیاسی را بسیاری از مواقع پیش می‌گیرد و رفتارهای سیاسی دارد.

امیرعبداللهیان افزود: چنانچه آژانس صرفاً فنی برخورد کند، ایران تردیدی ندارد که اتهامات مطروحه برطرف می‌شود.

وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ اوکراین به پیچیده‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای با توجه به حضور روسیه در این مذاکرات تاثیر داشته است؟ گفت: وقتی جنگ (اوکراین) شروع شد «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد مسکو هیچ مانعی برای بازگشت طرف‌ها به برجام نخواهد بود ضمن اینکه موضع ایران درباره جنگ اوکراین کاملا مشخص است؛ ایران از ابتدا مخالفت خود را با جنگ اوکراین اعلام کرده‌ و بدون استاندارد دوگانه درباره افغانستان، یمن، عراق و سوریه آن را پیگیری کرده‌است.

وزیر امورخارجه ایران: تلاش‌های برای بی اثر کردن و لغو تحریم‌ها ادامه دارد

کلیدواژه