رسوایی بزرگ برای 5 رسانه ضد انقلاب؛ 17 هزار دروغ فقط در 25 روز!
(last modified Mon, 10 Oct 2022 10:06:54 GMT )
میزان 18, 1401 14:36 Asia/Kabul
  • رسوایی بزرگ برای 5 رسانه ضد انقلاب؛ 17 هزار دروغ فقط در 25 روز!
    رسوایی بزرگ برای 5 رسانه ضد انقلاب؛ 17 هزار دروغ فقط در 25 روز!

عملکرد 5 رسانه "بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها" نشان می‌‌دهد این رسانه‌ها در 25 روز گذشته 17 هزار و 312 دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری، در بررسی عملکرد 5 رسانه "بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و منوتو و صفحات مجازی آنها" به نسبت حجم اخبار و تولیدات، "بی بی سی" بیشترین میزان اخبار خلاف واقع درباره حوادث اخیر ایران را داشته است و "ایران اینترنشنال" و "رادیو فردا" در رده‌‌های بعدی قرار دارند. 
در این پژوهش، مصادیق اخبار خلاف واقع شامل جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی، بزرگنمایی و کوچک‌نمایی بوده است. 

برخی اخبار در این رسانه‌ها مانند جوابیه پزشکی قانونی در مورد علت فوت «مهسا امینی»، تجمعات نیروهای انقلابی و تکدیبیه اخبار دروغ  سانسور شده است.

5 دروغی که در 25 روز گذشته بیشترین بازنشر را از این رسانه ها داشته‌است، به ترتیب ادعای دروغ ضرب و شتم «مهسا امینی»، بیماری و درگذشت رهبر معظم انقلاب اسلامی،سقوط شهر اشنویه،  علت مرگ «نیکا شاکرمی» و ادعای دروغ "به خاک و خون کشیده شدن دانشگاه شریف" بوده است.

بر اساس این گزارش 5 رسانه "بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من وتو و صفحات مجازی آنها" در 25 روز گذشته به طور متوسط هر دو دقیقه یک دروغ منتشر کرده‌اند.

در روزهای اخیر و پس از فوت «مهسا امینی»، برخی شهرهای ایران صحنه ناآرامی و بعضاً آشوب بوده است؛ جریانی که ابتدا از اعتراضات در گوشه و کنار به مرگ «مهسا امینی» و پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) آغاز اما به سرعت به مسیری سخت و خشونت آمیز وارد شد.

روندی که می توانست در بستر اعتراضی آرام و پرسشگرانه به ویژه از سوی جوانان دنبال شود، اما همچون برخی موارد پیشین موجب آشوب و اغتشاش در برخی شهرهای ایران شد.

رهبر معظم انقلاب: اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی امریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود

بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره علت فوت "مهسا امینی "

کلیدواژه