حوت 11, 1401 09:09 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: گزارش‌های سی ان ان درباره اغتشاش‌های ایران، جهت‌دار است
    امیرعبداللهیان: گزارش‌های سی ان ان درباره اغتشاش‌های ایران، جهت‌دار است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان، گزارش‌های اخیر این رسانه آمریکایی درباره اغتشاشات در ایران را «جهت‌دار و نادرست» دانست.

به گزارش رادیو دری، "کریستین امان‌پور" مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کرده است، مدعی شد؛ شمار زیادی از افراد در "تظاهرات‌های مسالمت‌ آمیز" در ایران دستگیر شده‌ و سپس مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به مجری سی ان ان، دستگیری معترضان در "تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز" را رد و تاکید کرد: هیچ‌ فردی در تظاهرات‌ های مسالمت‌آمیز دستگیر نشده است.

امیرعبداللهیان در این مصاحبه تصریح کرد، در تظاهراتی که به خشونت کشیده شد و افرادی از خارج ایران در آن دخالت داشتند و اقدام به قتل نیروهای پلیس کردند، تعدادی دستگیر شدند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده متهمان این اغتشاشات گفت که پس از این فرمان همه دستگیرشدگان، به جز کسانی که مرتکب قتل شده اند و شاکی دارند، آزاد شدند.

امیرعبداللهیان ادعاها در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره تجاوز به افراد بازداشت شده را رد کرد و آنها را "بی‌اساس" دانست و اظهار داشت: سی ان ان گاهی اوقات گزارش‌های جهت‌دار و نادرست منتشر می کند. 

وزارت خارجه ایران: اغتشاشات اخیر، دوستان و دشمنان ما را بهتر شناساند

کلیدواژه