میزان 26, 1401 12:31 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: دشمن می‌خواهد استعدادهای کشور را غارت کند
    رئیس جمهوری ایران: دشمن می‌خواهد استعدادهای کشور را غارت کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت، نخبگان پیشرانان کشور هستند و دشمن می‌کوشد این استعدادها را غارت کند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دوازدهمین همایش نخبگان با بیان اینکه امروز اراده جدی برای مورد توجه قرار گرفتن دیدگاه نخبگان در دولت وجود دارد تا در اداره کشور تحول ایجاد شود، افزود، نگاه تحول‌گرایانه که در نخبگان بیش از دیگران وجود دارد، زمینه بسیار خوبی برای تحقق ایده دولت به انجام تحول در حوزه‌های علمی و به ویژه در حوزه‌های عملکردی، است.
رئیسی گفت، ایده بنیاد ملی نخبگان را رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کردند و به دنبال نظر ایشان این بنیاد شکل گرفت و گام‌هایی در جهت شناسایی نخبگان و حمایت از آنها شکل گرفت اما باید با استفاده از تجربیات و اندوخته‌های موجود باید گام‌های نو و بلند در جهت شناسایی نخبگان و اینکه نخبگی در چیست، صورت گیرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نقش والدین، معلم و استاد در جهت نخبه پروری را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در این عرصه نقش مؤثری دارند.
رئیسی با بیان اینکه دانشگاه پیشرو می‌کوشد نماد و نمود ابتکار و علم افزایی باشد، تاکید کرد، در چنین شرایطی دانشگاه می‌تواند در این جهت نظام مسائل کشور خود را تعریف کند و برای حل آن راهکار بدهد در حالیکه دانشگاه پیرو نگاه می‌کند که دیگران چه می‌خواهند و نگاه به درون و توانایی داخلی خود ندارد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران  با تاکید بر اینکه استفاده از علم و دانش، حد و سقف ندارد، افزود، نخبگان باید مستقل باشند، ضمن اینکه نخبه مستقل می‌خواهد بیاندیشد و ابتکار داشته باشد و نیاز مردم خود را ببیند تا نعمت نخبگی صرف گره‌گشایی از مشکلات شود.

رئیسی: هویت فرهنگی سرچشمه اقتدار ملت ایران است

کلیدواژه