میزان 27, 1401 10:06 Asia/Kabul
  • صندوق بین المللی پول: ایران، بیست و یکمین قدرت اقتصادی جهان شد

صندوق بین المللی پول با معرفی اقتصاد ایران به عنوان بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان اعلام‌کرد، ۱۷۱ کشور در سال ۲۰۲۲ اقتصاد کوچکتری نسبت به ایران دارند.

به گزارش رادیو دری، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود میزان تولید ناخالص داخلی ۱۹۲ کشور از جمله ایران را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرد.

این نهاد بین المللی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در این سال به یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد دلار برسد که این رقم ۱۵۰ میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.

ایران، در آمارهای صندوق بین المللی پول با اقتصاد یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۲۲ به عنوان بیست و یکمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این سال شناخته شده است؛ بر این اساس، اقتصاد ایران از اقتصادهای ۱۷۱ کشور دیگر جهان بزرگتر بوده و فقط ۲۰ کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال خواهند داشت.

لهستان، تایلند، پاکستان، هلند، آرژانتین، آفریقای جنوبی، امارات، سوئیس، بلژیک، سوئد، اتریش، نروژ، پرتغال، یونان، فنلاند و بلاروس از جمله کشورهایی هستند که اقتصاد کوچکتری نسبت به ایران در سال جاری میلادی دارند.

صندوق بین المللی پول، اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی ۳۰ هزار و ۷۴ میلیارد دلاری را به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

کشور کوچک «توالو» نیز با تولید ناخالص داخلی ۶۳ میلیون دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید به عنوان کوچکترین اقتصاد دنیا شناخته شده است.

 

کلیدواژه