میزان 27, 1401 12:34 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: رفع تحریم‌ها در برجام به روشنی بیان نشده است
    امیرعبداللهیان: رفع تحریم‌ها در برجام به روشنی بیان نشده است

وزیر امور خارجه ایران در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت، یکی از مشکلات در برجام این است که تعهدات به طور روشن مشخص شده اما رفع تحریم‌ها به روشنی بیان نشده است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، هدف جمهوری اسلامی در مذاکره را رسیدن به توافق خوب و پایدار عنوان کرد و افزود، ایران زمانی به برجام بازمی‌گردد که سطح قابل اعتنایی از تضمین‌ها را در اختیار داشته باشد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد، ایران حاضر به هر توافقی توأم با هر خسارتی نیست بلکه به‌دنبال توافقی منطقی است که منافع کشور را تأمین کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به درخواست نامعقول آمریکایی ها از ایران اظهار کرد، در حاشیه برجام، ایران با درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر خروج ۶۰ آمریکایی از لیست سیاه به دلیل دست داشتن در ترور سردار سلیمانی مواجه شد اما این خواسته نابجایی بود و این خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان در موضوع جنگ اوکراین نیز اظهار کرد، در ماه دوم جنگ اوکراین و روسیه، اوکراین از ایران خواست که از روسیه بخواهد آتش بس برقرار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد، ایران به تلاش خود برای برقراری آتش‌بس و بازگشت اوکراین و روسیه به میز مذاکره ادامه می‌دهد اما غربی‌ها به ارسال تسلیحات جنگی ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان: تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق را تحمل نخواهیم کرد

کلیدواژه