عقرب 09, 1401 13:38 Asia/Kabul
  • کنعانی: مدعیان باغ نشینی مقابل جنایت تروریستی شاهچراغ سکوت کردند
    کنعانی: مدعیان باغ نشینی مقابل جنایت تروریستی شاهچراغ سکوت کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز گفت، آنهایی که خود را مدعی باغ نشینی و دیگران را جنگل نشین می‌دانند، مقابل این جنایت سکوت کردند.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود، مدعیان باغ نشینی در برابر جنایت تروریستی شیراز، حمایت از حقوق زن، حقوق بشر و کودک را به فراموشی سپردند و با واژه‌های دوگانه مطالبی را اظهار و از کنار آن به سادگی عبور کردند.

کنعانی تصریح کرد، آنها نقش خود را در دامن زدن به خشونت، اغتشاش، تحریک و ایجاد زمینه برای اینگونه اقدامات تروریستی و تلخ به فراموشی سپردند و مسئولیت خود را در این زمینه نادیده گرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تمجید از نقش سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم اظهار کرد، اگر نقش برجسته ایران و این سردار نامدار در مبارزه با تروریسم داعشی نبود، کشورهای مدعی حقوق بشر تا این زمان درگیر جنایات ناشی از این جریان تروریستی بودند.

کنعانی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مداخلات کشورهای غربی در اوضاع داخلی ایران و بیانیه ۱۲ وزیر خارجه غربی و کانادا گفت، این گونه اظهارات مداخله جویانه و توام با نفاق، دروغگویی و دورویی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد، آنهایی که از حقوق زنان صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها توجه نکردند.

کنعانی با بیان اینکه حقوق زنان و بانوان در ایران نه فقط برخاسته از قوانین بلکه منبعث از تاریخ و فرهنگ ایرانی است گفت، در فرهنگ ایرانی و اسلامی زنان جایگاه متمایز و برجسته دارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ممانعت استرالیا از بازدید کمیته پیشگیری از شکنجه سازمان ملل از بازداشتگاه‌ها اظهار کرد، این اقدام نشان می دهد دولت استرالیا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار و یک رویکرد برای اعمال نظر سیاسی و تحمیل دیدگاه‌های سیاسی علیه دیگران استفاده می کند.

حمله به حرم شاهچراغ در ادامه اغتشاشات داخلی برنامه ریزی شده بود

کلیدواژه