عقرب 14, 1401 08:47 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: افغانستان، عراق، لیبی و سوریه پیش چشم جهان است
    وزارت خارجه ایران: افغانستان، عراق، لیبی و سوریه پیش چشم جهان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه جو بایدن گفت: آمریکا در طول تاریخ هیچگاه آزادی‌بخش نبوده است و افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و... پیش چشم ملتهای منطقه و جهان است.

به گزارش رادیو دری؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پنج شنبه شب در کالیفرنیا در اظهاراتی مدعی شد: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در واکنش به این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر نوشت: از پدر خوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می آید.

کنعانی افزود: آمریکا همیشه اشغالگر بوده و در طول تاریخ هیچگاه آزادی‌بخش نبوده است. آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران گفت: رئیس جمهوری آمریکا سخنانی را بر زبان آورده است که شاید از حواس‌پرتی او ناشی شده باشد، زیرا پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد.

 از ابتدای اغتشاشات اخیر در ایران، دولت آمریکا ضمن حمایت از اغتشاشگران و صدور بیانیه‌های مداخله جویانه، تعدادی از مقام‌ها و نهادهای ایرانی را تحریم کرده است.

واکنش وزیر امور خارجه ایران به اظهارات «بایدن»

سرلشکر سلامی: به اقدامات مداخله‌جویانه دشمنان پاسخ داده می شود

کلیدواژه