عقرب 16, 1401 14:14 Asia/Kabul
  • جزئیات جدید از جنایت تروریستی شیراز
    جزئیات جدید از جنایت تروریستی شیراز

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری را درباره جنایت تروریستی شیراز اعلام کرد.

۲۶ اکتبر/4 عقرب در حمله تروریستی داعش به شاه‌چراغ، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، در شهر شیراز، مرکز استان فارس ایران، ۱۳ نفر از جمله ۲ کودک شهید و ۳۰ نفر از زائران زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری، وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیّه‌ی عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی اقدام تروریستی شیراز شد.

این اطلاعیه می افزاید، تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد ایران شده بودند نیز بازداشت شدند؛ بدین ترتیب تاکنون 26 تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند که کلیه‌ افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

در این اطلاعیه آمده است، این تروریست‌ ها در استان‌های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند؛ تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از ایران بازداشت شدند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران تصریح شده است، رصد و تحقیقات همه‌جانبه‌ اطلاعاتی و فنی، همچنان به‌صورت همه‌جانبه، شبانه‌روزی و سراسری ادامه دارد و همان‌طور که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، تا شناسایی و مجازات آخرین تروریست تکفیری دخیل در فاجعه‌ حرم شاهچراغ، چه در داخل و چه در خارج از کشور باشند، ادامه خواهد یافت.

وزارت اطلاعات ایران همچنین بر گرفتن انتقام از عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ تاکید کرد.

وزیر اطلاعات ایران خبر داد: عامل دوم جنایت تروریستی شیراز دستگیر شد

کلیدواژه