عقرب 19, 1401 15:10 Asia/Kabul
  • سردار پاکپور: تجزیه طلبی در سیستان و بلوچستان موضوعیت ندارد
    سردار پاکپور: تجزیه طلبی در سیستان و بلوچستان موضوعیت ندارد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجزیه طلبی در سیستان و بلوچستان اصلا موضوعیت ندارد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در جمع علما و ریش سفیدان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، افزود: جمهوری اسلامی همان نظامی است که همه دنیا اراده کردند که دولت سوریه و عراق سقوط کند، اما با اراده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  این اتفاق نیفتاد.

سردار پاکپور با بیان اینکه توسعه بر پایه امنیت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با ایجاد نا امنی در استان سیستان و بلوچستان مانع پیشرفت و توسعه شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هشدار به برهم زنندگان امنیت مردم، تاکید کرد: دشمنان از هیچ جنایتی برای برهم زدن امنیت سیستان و بلوچستان دریغ ندارند و از هر اقدامی برای ایجاد هرج و مرج درون استان استفاده می کنند و بزرگان استان نباید اجازه مخدوش شدن چهره استان را بدهند.

سیستان و بلوچستان با دارا بودن طوایف و قبایل مختلف تلفیقی از اهل تشیع و اهل تسنن است که در آن هیچ طایفه ای را نمی توان یافت که فقط مختص به تشیع یا تسنن باشد؛ در هر طایفه، هم شیعه و هم سنی وجود دارد و این نشان از همبستگی، تعامل و ارتباطات قومی و قبیله ای آنان دارد.

این مردم ولایت مدار با پیروی از سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) همواره اصل اتحاد و همبستگی را مدنظر قرار داده اند و در این زمینه با انجام وصلت های خانوادگی، پیوندی ناگسستنی را درخود ایجاد کرده اند؛ به گونه ای که میان آنها تشخیص شیعه از سنی به سادگی امکان پذیر نیست.

واضح است که اتحاد و همبستگی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان موجب خشم و وحشت دشمنان است و بر همین اساس همواره درصدد تفرقه افکنی و تحریک مردم این استان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در حمله تروریستی روز جمعه

کلیدواژه