عقرب 24, 1401 08:49 Asia/Kabul
  • وزیر اقتصاد طالبان: رسانه‌های خارجی قصد ارائه تصویری ناامن از ایران را دارند
    وزیر اقتصاد طالبان: رسانه‌های خارجی قصد ارائه تصویری ناامن از ایران را دارند

وزیر اقتصاد حکومت موقت طالبان که به ایران سفر کرده است گفت که در این سفر شاهد آرامش است اما رسانه های خارجی، فضای ملتهب و آشوبی از ایران نشان می‌دهند.

از زمان بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی»، تریبون ایران اینترنشنال دائم در اختیار رهبرانی از احزاب تجزیه‌طلب کرد، عرب و بلوچ قرار دارد، به‌طوری که در بیست روز اول آشوب‌ها بیش از 20 چهره تجزیه‌طلب جمعاً 50 بار در این رسانه مصاحبه کرده بودند؛ البته بی‌بی‌سی هم از غائله تجزیه‌طلبی و تشویق به اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی در ایران عقب نمانده است.

به گزارش رادیو دری، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد حکومت موقت طالبان دوشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال رسمی استاندار خراسان رضوی ایران قرار گرفت و اظهار کرد، افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، در فضای مجازی تصویر وارونه ای از واقعیت موجود در ایران را مشاهد می‌کنند و دشمنان این کشور، تجمعات کوچک و پراکنده در شهرها را به عنوان اعتراض بزرگ نشان می‌دهند.

محمد حنیف همچنین با اشاره به میهماندوستی مردم ایران افزود، مشهد شهری معنوی است و مورد توجه بسیاری از مسلمانان قرار دارد. 

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ایران نیز در این دیدار گفت، دشمن با عملیات رسانه‌ای و کار روانی، قصد ایجاد ناامنی در ایران را دارد.

نظری با بیان اینکه آمریکا کشورهای اسلامی را رها نمی‌کنند و داعش دست پرورده آمریکا است تصریح کرد، هدف دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان، طمع بسیار به ثروت‌های خدادادی همچون نفت و معادن در سرزمین‌های کشورهای اسلامی است.

وزارت خارجه ایران: اغتشاشات اخیر، دوستان و دشمنان ما را بهتر شناساند

کلیدواژه