قوس 11, 1401 13:49 Asia/Kabul
  • اضافه شدن زیردریایی‌های فوق سنگین به نیروی دریایی ایران
    اضافه شدن زیردریایی‌های فوق سنگین به نیروی دریایی ایران

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی زیردریایی‌های فوق سنگین به نیروی دریایی راهبردی ارتش اضافه خواهد شد. 

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار «بابک بلوچ» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم، جنوب تهران، با اشاره به توسعه و پیشرفت چشمگیر تجهیزات ارتش در دریا و آب‌های آزاد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران روند عزتمندانه و قدرتمندی را در عرصه دفاع از مرزهای آبی و اثرگذاری در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را سپری می‌کند.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش پیش از شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق ضد ایران بسیاری از محدوده های حساس دریایی را در تسخیر خود قرار داده بود و اجازه هیچ گونه تحرکی در دوران جنگ به رژیم بعث عراق نداد و با اقدامات به موقع و دقیق نیروی دریایی ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی، حتی یک روز هم صادرات نفت ایران متوقف نشد.
دریادار بلوچ تصریح کرد: بعد از دوران جنگ نیز حفظ وضعیت و سامانه‌های موجود، تامین تجهیزات با اتکا با دانش بروز و طراحی و ساخت شناورهای جدید در دستور کار این نیروی نظامی قرار گرفت.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت نیروی نیروی دریایی راهبردی ارتش، گفت: دسترسی به نفت بعنوان مهمترین منبع انرژی و رقابت سیاسی و اقتصادی ناشی از آن در بین کشورهای مختلف و اهمیت تنگه های دریایی، حضور مستمر نفت‌کش‌ها در آب های آزاد، تامین امنیت دریا و افزایش دیپلماسی دریایی و توسعه ارتباطات دریایی با کشورهای همجوار و حضور عزت‌مند در مناسبات دریایی از مولفه های نیرویی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر سلامی: نیروی دریایی ایران، یک قدرت دریایی هواپایه است

کلیدواژه