شورای امنیت ایران: در رخدادهای اخیر بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند
(last modified Sat, 03 Dec 2022 10:53:34 GMT )
قوس 12, 1401 15:23 Asia/Kabul
  • شورای امنیت ایران: در رخدادهای اخیر بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند
    شورای امنیت ایران: در رخدادهای اخیر بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند

شورای امنیت کشور ایران در بیانیه ای با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد، در آشوبگری‌های اخیر تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای امنیت کشور ایران در این بیانیه تصریح کرد، در شرایطی که ایران به آرامش سیاسی، خنثی سازی تحریم ها و ثبات اقتصادی پس از طرح بزرگ هدفمندسازی ارز ترجیحی رسید و دولت برای مواجهه با ریشه های نارضایتی های اجتماعی-اقتصادی در حوزه های مسکن، اشتغال، حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی و غیره ناشی از سیاستگذاری های غلط توسعه در دهه های گذشته آماده میشد، دشمن با ناامیدی از راهبرد فشار حداکثری به جنگ ترکیبی روی آورد.

این بیانیه می افزاید، فوت تاثر برانگیز خانم «مهسا امینی» پس از حضور در واحد پلیس امنیت اخلاقی تهران باعث شد تا دشمن، طراحی پیچیده خود در جنگ ترکیبی که بنا بود به بهانه های مختلف آغاز شود، تسریع و با شتاب اجرایی کند.

در بیانیه شورای امنیت کشور ایران آمده است، هرچند گزارش های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فرماندهی انتظامی ایران و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می داد که هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نشده است، اما اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.

در این بیانیه تصریح شده است، آنچه امروز در برابر دیدگان مردم قرار دارد، نه اعتراض مدنی، بلکه تخریب، خشونت و ناامنی از سوی اقلیتی اغتشاش گر است که زمینه را جهت ورود و سوءاستفاده گروهک‌های تجزیه طلب و تروریسم داعشی برای انجام حملات ددمنشانه به هموطنان بیگناه و مظلوم فراهم کرد.

شورای امنیت کشور ایران خاطرنشان کرد، حمله مستقیم به مراکز امنیتی، نظامی و انتظامی، کشته سازی در میان جمعیت معترض، تخریب مراکز درمانی و آمبولانسها، و همچنین تخریب گسترده اماکن عمومی مانند: شهرداریها، خودروهای آتش نشانی، مساجد، بانک ها و اموال خصوصی مردم در دستورکار قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، در نتیجه مجموع آشوبگریهای یاد شده تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند که می توان آنها را به اقسام، شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی گناه قربانی پروژه کشته سازی گروهکها، مردم بیگناهی که در شرایط بهم ریختگی امنیتی جان باخته اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهکهای تجزیه طلب، تفکیک کرد.

شورای امنیت کشور ایران در این بیانیه با اشاره به اینکه امنیت شهروندان ابدا، قابل مذاکره و مسامحه نخواهد بود تاکید کرد، نهادهای امنیتی و انتظامی ایران با تمام توان و اراده راسخ اجازه نخواهند داد تا عده ای آشوبگر با حمایت دستگاههای اطلاعاتی بیگانه، بیش از این امنیت عمومی جامعه را به خطر بیاندازند لذا با هرگونه اخلال در نظم عمومی و تجمع غیرقانونی در هر سطحی و مکانی برخورد قاطع و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

 

چرایی تمرکز آمریکا بر حمایت از اغتشاش‌ها در ایران

کلیدواژه