قوس 15, 1401 09:04 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: غرب در اغتشاشات ایران دخالت دارد
    امیرعبداللهیان: غرب در اغتشاشات ایران دخالت دارد

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با ایرانیان مقیم صربستان با تاکید بر دخالت غرب در اغتشاشات اخیر ایران، درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت نمی‌خواهیم توافقی داشته باشیم که پایدار نباشد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه عازم صربستان شد. تبادل نظر درباره موضوعات دو جانبه و مسائل بین الملل از محورهای گفت‌وگوی وزیران امورخارجه ایران و صربستان اعلام شده است. امیرعبداللهیان روز دوشنبه با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر کشاورزی صربستان دیدار کرد. امیرعبداللهیان در آخرین برنامه سفر دو روزه‌ی خود به صربستان با ایرانیان مقیم این کشور دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری، وزیر خارجه ایران در نشست با ایرانیان مقیم صربستان با بیان این‌که مناسبات دو کشور در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: در بلگراد هستم برای پیگیری آخرین وضعیت مناسبات و این‌که به آن شتاب دهم. امیدوارم در تداوم دیپلماسی سران در سفر رییس جمهور صربستان به تهران، شاهد فصل جدیدی در روابط باشیم.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران، گفت: در اغتشاشات اخیر در ایران خانم ۴۱ ساله تبعه یکی از کشورهای غربی در شهری دستگیر شد که وظیفه داشت ماهرانه از تجمعات فیلمبرداری کند که مثلا اگر ۲۰۰ نفر مطالباتی دارند از طریق کواد کوپتر و با امکانات فنی ۲۰۰ نفر را ۲۰۰۰ نفر نشان دهد و  دستگاه‌های اینترنت پرسرعت  در اختیار داشت.

وی افزود تبعه دیگری از غرب پس از دستگیری، گفت: سرویس امنیتی ما مسئولیت داده بود که باید وضعیت را به خشونت حداکثری برسانید و ایران را به آشوب بکشانید تا در میز مذاکرات شروط ما را بپذیرد و برای این کار باید به منزل مهسا امینی بروی، از لوازم شخصی‌اش که احساسات را جریحه‌دار می‌کند در فضای مجازی تصویر و کلیپ منتشر کنی.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با بیان این‌که در مذاکرات هم برای به نتیجه رساندن عجله داشتیم، تاکید کرد: نمی‌خواهیم توافقی داشته باشیم که پایدار نباشد و منافعش به ایرانیان نرسد. حتما خطوط قرمزمان چیزی نیست جز تضمین منافع مردم ایران. 

 

کلیدواژه