قوس 28, 1401 08:50 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا
    واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات او ضد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از از جنگ تبلیغی آمریکا ضد ایران توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه افزود، مقامات آمریکایی در تداوم ادعاهای سیاسی بی اساس و اقدامات غیرقانونی خود ضد جمهوری اسلامی ایران، همکاریهای متعارف دفاعی و نظامی ایران و روسیه را زیر سوال می‌برند!
کنعانی گفت، کارزار تبلیغاتی آمریکایی‌ها که مبنای آن بر دروغ پردازی و فریبکاری قرار گرفته است، با اهداف مختلفی از جمله اعمال فشار سیاسی به ایران، دامن زدن به ایران هراسی و سرپوش نهادن بر جنگ طلبی خود صورت می‌گیرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود، همانگونه که بارها اعلام شد، همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین المللی دو کشور در حال گسترش است و ضد هیچ کشور ثالثی نیست.
کنعانی چافی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیرد.
«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تازه ترین اظهارات خود، همانند سایر مقامات این کشور مدعی شد که ایران جنگ‌افزاهایی مانند پهپاد در اختیار روسیه گذاشته تا در جنگ با اوکراین استفاده کند.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه "پی‌بی‌اس" آمریکا افزود: نسبت به رابطه ایران و روسیه بسیار نگران است؛در طول تاریخ، بی‌اعتمادی زیادی میان روس‌ها و ایرانی‌ها وجود داشته اما آن‌ها اکنون به یکدیگر نیاز دارند.

کلیدواژه