قوس 20, 1395 14:00 Asia/Kabul
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل : قطعنامه مجمع عمومی با واقعیت‌های سوریه منطبق نیست

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، قطعنامه تصویب شده پیشنهادی ضد سوری کانادا در مجمع عمومی را قطعنامه‌ای یکجانبه و بدون توجه به واقعیت‌های موجود در سوریه و علل اصلی بروز بحران در این کشور دانست.

"غلامحسین دهقانی" معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در مجمع عمومی با تأیید این که شرایط سوریه در چند سال اخیر مایه نگرانی کشورهای مستقل جهان است، تأکید کرد این بحران، معلول عواملی بوده که قطعنامه تصویب شده در این مجمع به آنان نپرداخته و درباره علت بحران سوریه سکوت اختیار کرده است.

دهقانی با اشاره به تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز به عنوان ریشه فجایع انسانی، پرداختن جامعه بین المللی به این موضوع را خواستار شد و افزود حضور آزادانه افراد مسلح و تروریست‌ها در سوریه که اغلب به واسطه کنترل نکردن مرزها و با حمایت برخی کشورها به این کشور آمده‌اند، باعث وضعیت دشوار و فاجعه انسانی فعلی شده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، تسلط گروه‌های تروریستی از جمله داعش و فتح الشام (جبهه النصره) بر مناطق پرجمعیت سوریه را عامل اصلی وخامت اوضاع جاری در این کشور و فعالیت این گروه‌ها را منشاء رنج غیرنظامیان و بروز چالش‌هایی مقابل عملیات بشردوستانه دانست و گفت تروریست‌ها در سوریه از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

قطعنامه پیشنهادی کانادا درباره سوریه جمعه شب با صد و بیست و دو رای مثبت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید. سیزده کشور به این قطعنامه رای منفی و سی و شش کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

کشورهای ایران، روسیه و چین از جمله کشورهایی بودند که با اعلام همبستگی با دولت سوریه با این قطعنامه ضد سوری مخالفت کردند.

 

کلیدواژه