ایران: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است
(last modified 1401-10-12T08:09:06+00:00 )
جدی 12, 1401 12:39 Asia/Kabul
  • ایران: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است
    ایران: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را مصداق «اقدام تروریستی» عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت امور خارجه ایران در سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد، دولت آمریکا با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ‌ترین‌ مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق و در حین ماموریتی رسمی کرد.

این بیانیه می افزاید، بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته‌ توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه رژیم آمریکا، بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد آمده است، برهمین اساس وزارت امور خارجه ایران با همکاری سایر دستگاه ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی "مقابله با بی کیفرمانی جنایتکاران"، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آنها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه ایران تصریح شده است، در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعالیت کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نیز ادامه دارد.

وزارت خارجه ایران در این بیانیه تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایرانی وارد نمی کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: سردار سلیمانی موجب وحدت دوباره شد

کلیدواژه