جدی 15, 1401 08:41 Asia/Kabul
  • احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایران
    احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایران

سفیر فرانسه در تهران بدنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جریان این احضار، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید تهران به دولت فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز، و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه ایران در این رابطه را تسلیم «نیکلاس رش» سفیر فرانسه کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی است.

«نیکلاس رش» سفیر فرانسه در ایران نیز در پاسخ تأکید کرد که دیدگاههای مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعا به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه چهارم ژانویه خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

با دیگر توهین نشریه فکاهی فرانسوی به مسلمانان

کلیدواژه