سنبله 06, 1402 12:23 Asia/Kabul
  • چراغ سبز سوئد به توهین کنندگان به قرآن کریم
    چراغ سبز سوئد به توهین کنندگان به قرآن کریم

نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد که این کشور قصد ندارد اهانت به مقدسات دینی از جمله قرآن کریم را ممنوع کند.

به گزارش رادیو دری، نخست وزیر سوئد اعلام کرد که این کشور همانند دانمارک، برنامه‌ای برای ممنوعیت سوزاندن متون مذهبی ندارد.

اولف کریسترسون مدعی شد: این کار مستلزم اصلاح قانون اساسی پادشاهی سوئد است.

وی اظهار کرد: من برای کاری که دانمارک برای ممنوعیت سوزاندن کتاب‌های مذهبی انجام می‌دهد، احترام زیادی قائل هستم، اما چنین اقدامی در سوئد نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد، بنابراین مسیر درستی برای کشور ما نیست.

صدها معترض روز پنجشنبه گذشته در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز روز پنجشنبه به سوئد هشدار داد که در صورت تکرار وقوع اهانت به قرآن کریم در خاک آن کشور، بغداد روابط خود را با استکهلم قطع خواهد کرد.

در ماه های اخیر، تکرار چندین مورد اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، موجی از خشم مسلمانان را در سراسر جهان نسبت به این اقدام اهانت بار برانگیخت تا جایی که بسیاری از دولتهای مسلمان، از این دو کشور به شدت انتقاد  کردند.

 در ادامه این اقدامات، پیتر هوملگارد وزیر دادگستری دانمارک روز جمعه از تصمیم دولت این کشور برای جلوگیری از تکرار قرآن سوزی را اعلام کرد.

اصرار سوئد بر خط مشی فعلی خود در قبال اهانت به مقدسات اسلامی

نامه مشترک کشورهای اسلامی به دولت سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

دانمارک بی‌حرمتی به مقدسات دینی را ممنوع می‌کند

کلیدواژه