کنعانی: سر و صدای مدعیان حقوق بشر در اروپا نشان‌دهنده قانون‌گریزی آنان است
(last modified 1401-10-27T04:05:54+00:00 )
جدی 27, 1401 08:35 Asia/Kabul
  • کنعانی: سر و صدای مدعیان حقوق بشر در اروپا نشان‌دهنده قانون‌گریزی آنان است
    کنعانی: سر و صدای مدعیان حقوق بشر در اروپا نشان‌دهنده قانون‌گریزی آنان است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سر و صدای رژیم انگلیس و حمایت برخی مدعیان حقوق بشر در اروپا از لندن را نشان دهنده قانون‌گریزی و قانون شکنی آنان دانست.

مرکز رسانه قوه قضاییه ایران  شنبه گذشته اعلام کرد: حکم علیرضا اکبری،  دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی شامگاه دوشنبه در یک رشته توئیت در پی اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیس و واکنش دولت بریتانیا به اجرای این حکم و همچنین در پی اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور نوشت: اقدام انگلیس در تعرض به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع اطلاعاتی و قضایی ایران مواجه شده است.

وی افزود: سر و صدای رژیم انگلیس و حمایت برخی مدعیان حقوق بشر در اروپا از لندن، نشان دهنده قانون‌گریزی و قانون شکنی آنان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: رژیم انگلیس که عضو خانواده سطنتی‌اش کشتن ۲۵ انسان بیگناه را در حذف مهره شطرنج می‌بیند و از آن شرمنده هم نیست، همراه با کسانی که چشم بر این جنایت جنگی پوشیده‌اند، صلاحیت موعظه دیگران درباره حقوق بشر را ندارند.

شاهزاده هری در کتاب خاطرات خود با عنوان SPARE نوشت: در سال ۲۰۱۲ که برای دومین بار به افغانستان رفت، در شش عملیات هوایی ۲۵ عضو طالبان را کشته است. او در این کتاب از آن‌ها به عنوان «مهره‌های شطرنج» اشاره کرد که «از روی صفحه حذف شدند».

خطیب زاده : کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی وضعیت ‌حقوق بشر باشند

کلیدواژه