قوس 21, 1395 13:28 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: آمریکا همواره با اقتدار کشورهای اسلامی مخالف بوده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند ، آمریکا همواره با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالف بوده است و هیچگاه نباید فریب ظاهرسازی و لبخند آنها را خورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف ، تصریح کردند، آمریکائی ها، برخلاف ادعاهای ظاهری به هیچ وجه به دنبال ریشه کن شدن تروریست های تکفیری نیستند و تلاش دارند تا بخشی از این تروریست ها را برای مقاصد آینده خود ، حفظ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به فروش نفت عراق بوسیله داعش گفتند، در آن مقطع آمریکاییها صرفاً نظاره گر حرکت ستونی نفتکش ها بودند و آنها را هدف قرار نمی دادند، بنابراین نباید به امریکاییها اعتماد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آینده عراق را بسیار روشن تر و بهتر از شرایط امروز دانستند و تأکید کردند، پیشرفت عراق به نفع جمهوری اسلامی ایران است و هماهنگی بیش از پیش دو کشور نیز به نفع دو طرف است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروههای شیعه عراق ، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت تأکید کردند.

ایشان همچنین وظیفه رئیس ، اعضای اصلی و همه جریانهای داخل ائتلاف ملی شیعیان عراق را بسیار سنگین و هرگونه تصمیم و عملکرد آنها را تأثیرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدن به اهداف ارزشمند ائتلاف ملی شعیان عراق را فقط با حفظ انسجام و وحدت امکان پذیر دانستند و یکی از وظایف مهم این ائتلاف را حمایت از دولتهای مستقر در عراق برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقی به دلیل پذیرایی و میهمان نوازی از زائران اربعین، پیاده روی اربعین را پدیده ای عظیم و بی نظیر خواندند.

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران، گفت، یکی از نتایج مهم ائتلاف ملی شیعیان در عراق، تصویب قانون حشدالشعبی بود که علاوه بر رأی مثبت نمایندگان ائتلاف ملی، ائتلاف شیعیان توانست نظر تعداد زیادی از نمایندگان جریانها و گروههای دیگر را نیز با خود همراه کند.

کلیدواژه