دلو 10, 1401 18:41 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا واقعیت را باب میل خود دوست دارد
    کنعانی: آمریکا واقعیت را باب میل خود دوست دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به قطعنامه‌ای چند روز پیش اعضای کنگره آمریکا برای حمایت از اغتشاشات در ایران تصریح کرد، آمریکا واقعیت را باب میل خود دوست دارد.

در ادامه حمایت‌های رژیم آمریکا از اغتشاشات و آشوبگری علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات نمادین و پوچ، به تازگی قطعنامه‌ای بدین منظور در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در توییتر نوشت، در حالیکه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند ایران ناآرامی‌ها را پشت سر گذاشته و حمایت آنها از اغتشاشات بیهوده بوده است، اما اعضای کنگره آمریکا چند روز پیش به قطعنامه‌ای برای حمایت از اغتشاشات در ایران رأی دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، مقامات آمریکا هرگز نمی‌خواهند واقعیت ایران را بپذیرند، بلکه می‌خواهند واقعیت آنگونه باشد که دوست دارند.

 از اواخر سپتامبر، برخی ازمناطق مختلف ایران شاهد بروز اغتشاش‌هایی بود که در همان نخستین روزها، نقش برخی رسانه‌های سنتی و نوین در گسترش این اغتشاش‌ها نمایان شد.

در این اغتشاشات، سران سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضاً برخی از کشورهای اروپایی، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.

تلاش کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران شرایطی است که میلیون ها نفر از ملت ایران در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش حضور یافتند.

 

کلیدواژه