دلو 20, 1401 13:49 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: حکم عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ایشان به مسئله رأفت و رحمت اسلامی بود
    امیرعبداللهیان: حکم عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ایشان به مسئله رأفت و رحمت اسلامی بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو محکومان اغتشاشات را در راستای توجه ایشان به مسئله رأفت و رحمت اسلامی توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،  در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر)  درخصوص موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی  با پیشنهاد رئیس  قوه قضاییه با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات گفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به مسئله «رأفت و رحمت» دارد.

خبرنگار رادیو ملی آمریکا در سؤالی شیطنت‌آمیز تلاش کرد تا القا کند که دهها هزار نفر در اغتشاشات اخیر ایران بازداشت شده‌اند و در ادامه می‌خواست حکم عفو رهبرمعظم انقلاب اسلامی  را در راستای سالگرد پیروز انقلاب اسلامی زیر سؤال ببرد. 

با این‌حال، وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سؤال گفت:  در جریان آشوب‌ها، هیچ دانشجویی در دانشگاه ها یا محوطه دانشگاهها بازداشت نشد، در واقع کسانی که بازداشت شدند افرادی  بودند که در اغتشاشات خیابانی نقش داشتند. 

امیرعبداللهیان همچنین گفت: هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی ها بازداشت نشد.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: رسانه‌های غرب مانور زیادی درمورد  موضوع مهسا امینی دادند اما وقتی صحبت از شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار الجزیره که به دست سربازان رژیم صهیونیستی کشته شد می‌شود، پوشش خبری وجود نداشت.  

امیرعبداللهیان تصریح کرد: کشورهای غربی به  آمریکا در جریان اغتشاشات اخیر در ایران تمامی تلاش خود را به کار گرفتند تا فشارها به جمهوری اسلامی ایران را به بهانه حمایت از مردم ایران تشدید کنند و در همین راستا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای ایرانی تحمیل کردند.

وزیرامور خارجه ایران در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران  به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران انجام دادند، تلاش برای به حاشیه راندن مذاکرات برجام بوده است که و در همین راستا برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری‌های خود، سعی کردند ایران را مقصر جلوه دهند.

تذکر امیرعبداللهیان به خبرنگار آمریکایى: از کلمات درست استفاده کنید

کلیدواژه