دلو 29, 1401 08:55 Asia/Kabul

امروز شنبه 27 رجب سال 1444 هجری قمری برابر با 18فوریه 2023 خجسته سالروز مبعث رسول امین حق، پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم است.

عید مبعث، روزی است که حضرت محمد (ص) در سن 40 سالگی، در غار حرا از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند.

ایشان به عنوان آخرین سفیر از پیامبران بزرگ الهی در 27 ماه رجب از سال چهلم عام الفیل به پیامبری مبعوث شدند تا جامعه جاهلی را که غرق در جهالت و بی‌اخلاقی بود، به سمت اخلاق مداری، کرامت انسانی و عزت نفس دعوت کنند.

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید سرآغاز تشکیل بزرگترین تمدن اسلامی و اخلاقی جهان دانست که انسان ها را از آلودگی های فکری و عقیدتی در طول تاریخ نجات داد.

پیامبر بزرگ اسلام با معجزه قرآن کریم به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی به بعثت رسیدند؛ بعثتی که انفجار نور و ظهور ارزش‏های انسانی در صحنه حیات بشری بود.

ایشان با نزول کتاب آسمانی قرآن، مفاهیم جدیدی از قبیل تکریم زنان و دختران، مبارزه با ظلم و بت پرستی، کمک به همنوع، توحید و یگانه پرستی و اخلاق نیک را در جامعه انسانی پایه ریزی و راه رسیدن انسان‌ها به سعادت دنیوی و اُخروی را تبیین کردند.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن بزرگترین عید مسلمانان جهان، سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) را به همه مسلمانان جهان تبریک می گوید.

سخن و سیرۀ پیامبر اکرم (ص)، راهنمای وحدت جهان اسلام

کلیدواژه