دلو 29, 1401 16:25 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران : تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند
    رئیس جمهوری ایران : تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ دشمنان می‌خواستند با تحریم‌، ملت ایران را متوقف کنند اما ملت و جوانان ایرانی دچار کندی و ایستایی نشدند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه CGTN چین که بخشی از آن روز شنبه منتشر شده است، درباره تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی ضد ایران گفت: در واقع این همان جنگ است، اما ابزار آن عوض شده است؛ دیروز ابزار نظامی بود، امروز ابزار تحریم است و آن‌ها بسیار بی‌رحمانه این تحریم‌ها را دنبال می‌کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان ملت ایران حتی دارو را که مورد نیاز بیماران است، تحریم‌ کرده‌اند، حتی برای بیماران پروانه‌ای که بچه‌ها به آن مبتلا هستند و برای خانواده‌هایشان بسیار زجرآور است، داروهای مورد نیازشان را تحریم کرده‌اند.
رئیسی تاکید کرد: مه مردم دنیا خوب می‌دانند که تحریم‌ها نتیجه‌اش فشار آوردن بر مردم است؛ آن‌ها در سخن این را اعلام می‌کنند که تحریم‌ها به خاطر فشار آوردن بر حکومت ایران است، اما نتیجه این تحریم‌ها در زندگی مردم است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نظر او، تفاوتی میان دولت «جو بایدن» و دولت «دونالد ترامپ» در زمینه سیاست‌های تحریمی در قبال ایران وجود دارد یا نه، تصریح کرد: آن‌چه در رفتار حاکمان فعلی مشاهده می شود، تفاوتی با رفتار حاکمان قبلی ندارد؛ به نظر می‌رسد همچنان که آن‌ها دنبال تحریم بودند، این‌ها هم دنبال تحریم هستند.
رئیسی درباره روند احیای توافق هسته‌ای هم گفت: ایران به دنبال توافق خوب است اما آن‌ها چنین توافقی را دنبال نمی‌کنند؛ هم عهدشکنی کردند و از برجام خارج شدند، هم میز مذاکره را ترک کردند و اعلام کردند به جای میز مذاکره، می‌خواهند در خیابان و با ایجاد آشوب و اغتشاش اهداف ضد ایرانی را دنبال کنند.
«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهوری چین سه‌شنبه چهاردهم فوریه به این کشور سفر و با رئیس جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین دیدار و درباره گسترش همکاریهای دوکشور در زمینه مختلف گفت و گو و تبادل نظر کرد.

رئیسی: ملت ایران با استقامت، توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام کرد

کلیدواژه