حوت 04, 1401 18:31 Asia/Kabul

"جمشید شارمهد" سرکرده گروهک تروریستی تندر را به خاطر جنایات تروریستی متعدد و شهادت مردم بی گناه،باید اسطوره قاتل نامید.

به گزارش رادیو دری، «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر است که در دو دهه گذشته فعالیت خود را تحت عنوان انجمن پادشاهی ایران همسو با  منافع رژیم پهلوی آغاز کرد و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی، جنایاتی را ضد مردم ایران انجام داد.

گروه تروریستی تندر علاوه بر عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز ایران در سال 2008 که به شهادت 14 شهروند ایرانی و مجروح شدن 300 نفر دیگر منجر شد، در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات تروریستی از جمله منفجر کردن سد در شیراز و انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران را داشت که با تسلط اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران ناکام ماند.

این گروه تروریستی همچنین در ترور شهید «مسعود علی‌محمدی» از دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران نیز نقش داشته است.

پس از دستگیری متهم و صدور کیفرخواست، رسیدگی به این پرونده در حضور متهم و وکیل وی و شکات و خانواده شهدای ترور برگزار شد.

متهم در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده، مسئولیت تمام اقدامات تروریستی گروهک تروریستی تندر را برعهده گرفته و برتاثیرگذاری خود بر مجریان و عوامل اقدامات تروریستی که به شهادت و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان ایران منجر شده اذعان داشته است.

پس از اعلام حکم اعدام برای سرکرده گروهک تروریستی تندر، وزارت خارجه آلمان در اقدامی مداخله‌جویانه،کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین را احضار کرد.

موضوعی که «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در واکنش به آن با اشاره به اینکه دولت آلمان و آمریکا باید نسبت به تامین امنیت تروریست ها پاسخگو باشند گفت: در ایران بیش از ۱۷ هزار نفر، توسط تروریست هایی شهید شده اند که در آمریکا و اروپا زندگی می کنند.

 سرکرده گروهک تروریستی تندر در ایران به اعدام محکوم شد

شارمهد؛ از سرکردگی گروه تروریستی تندر تا اعتراف در دادگاه

کلیدواژه