حوت 09, 1401 16:01 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه آمریکاست
    امیرعبداللهیان: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه آمریکاست

وزیر امورخارجه ایران گفت: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه در سیاست دولت آمریکاست.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» روز سه‌شنبه در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس افزود:  با اراده و حسن نیت طرف‌ها، بدون هر گونه پیش شرط و در چارچوب گفت و گوهایی که انجام شده است، مسائل محدود باقی مانده در برجام قابل حل است و گام نهایی از سوی اعضا می‌تواند برداشته شود.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تداوم کار تا رسیدن به جمع بندی توافق نهایی آماده است تصریح کرد: آمریکا باید اراده و قدرت تصمیم گیری را برای جمع بندی این مذاکرات طولانی داشته باشد.

امیرعبداللهیان همچنین با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان پایان جنگ اوکراین است تاکید کرد: ایران به عنوان قربانی جنگ، تهدید و تحریم‌های یکجانبه، طرفدار حفظ تمامیت ارضی کشورها، احترام به منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و استفاده نکردن از زور در روابط بین الملل است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت حاکم بر ساختار خلع سلاح بین المللی، جامعه بین المللی به شدت نیازمند گفت و گوی سازنده است و بدون اقدامات مشخص برای حذف سلاح های کشتار جمعی، به ویژه سلاح های هسته ای، تقویت صلح و امنیت جهانی و منطقه ای واقع بینانه نخواهد بود.

امیرعبداللهیان بامداد دوشنبه در صدر هیاتی برای حضور و سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان: تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای برجام در مسیر درست خودش قرار دارد

روسیه: آمریکا به دنبال منحرف کردن مسیر احیای برجام است

کلیدواژه