حوت 11, 1401 15:57 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: بهره‌برداری از فاز ۱۴ مجموعه پالایشگاه پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار "ما می‌توانیم" بوده که با همه وجود اجرایی شده است.

به گزارش رادیو دری؛ سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین مرحله این مجموعه گفت: منافع این پالایشگاه و محصولات آن می‌تواند بخش‌های مهمی از صنعت نفت و انرژی کشور را فعال کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: شرکت‌های خارجی که برای ساخت مرحله  ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به ایران آمده بودند، با تصور اینکه بعد از رفتن آنها کار این فاز پالایشگاهی تعطیل خواهد شد، ایران را ترک کردند، اما متخصصان جوان ایران اجازه ندادند کار تعطیل شود با همت آنان به بهره‌برداری رسید.

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین مجتمع پالایشگاهی در حال توسعه پارس جنوبی است که مراحل ساخت و راه‌اندازی آن از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران ازسوی مجموعه‌ای از پیمانکاران داخلی به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شده است.

با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، استاندار و برخی از مقامات محلی وارد استان بوشهر شد.

رئیسی: ملت ایران با استقامت، توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام کرد

 

کلیدواژه