حوت 19, 1401 12:00 Asia/Kabul

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در آینده منطقه جایی ندارند گفته است: زمان پایان اشغال‌گری نیروهای بیگانه در سوریه فرا رسیده است.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان که به دمشق پایتخت سوریه سفر کرده  در دیدار با فیصل المقداد همتای سوری خود افزود:  زمان خروج نیروهای خارجی از سرزمین سوریه و احترام به تمامیت ارضی این کشور فرا رسیده است و جمهوری اسلامی ایران همه طرف‌ها را به احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت و ثبات سوریه و منطقه دعوت می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با انتقاد از کم کاری جامعه بین الملل در قبال سوریه گفت: کم کاری و کم توجهی جامعه جهانی به مشکلات ناشی از تحریم و سال‌ها جنگ تروریستی در سوریه و رسیدگی نکردن شایسته به وضعیت زلزله زدگان این کشور، بار دیگر استاندارد دوگانه مدعیان را اثبات کرد. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران و سوریه دوست روزهای سخت یکدیگر هستند تصریح کرد: از گشایش‌های اخیر در روابط سوریه با کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای را رمز برون رفت منطقه از بحران‌ها عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از نشست چهارجانبه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه استقبال می‌کند.

شمار قربانیان زلزله در سوریه رو به افزایش است

انتقاد ایران از رویکرد سیاسی درقبال پرونده شیمیایی سوریه

 امیرعبداللهیان: ایران دوست روزهای سخت سوریه است

کلیدواژه