حمل 23, 1402 09:34 Asia/Kabul
  • روز جهانی قدس؛ روز فریاد انزجار از رژیم اسرائیل
    روز جهانی قدس؛ روز فریاد انزجار از رژیم اسرائیل

مقامات و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان به‌مناسبت روز جهانی قدس با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با درایت و دوراندیشی شان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند، تا ملت‌های آزاده و مسلمان جهان بعداز یک ماه ضیافت الهی و روزه داری با همبستگی و اتحاد، اهمیت روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را به جهانیان به نمایش بگذارند.

به گزارش رادیو دری ، «ناصر شیرازی»، دبیرکل مجلس وحدت اسلامی پاکستان در گفت وگو با این خبرگزاری در اسلام‌آباد، گفت: وضعیت فعلی فلسطین صرفا به‌سبب اجرایی نشدن قطعنامه‌های سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی بوده که بر اساس آن، اسرائیل، رژیمی نامشروع و غیرقانونی معرفی شده است.

شیرازی افزود، بسیاری از کشورهایی که پیشتر قصد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را داشتند اکنون مایل به برقراری روابط با سوریه به‌عنوان کشوری هستند که یکی از مراکز مهم محور مقاومت در جنگ نیابتی با اسرائیل بوده و این بیانگر تغییر تحولات سیاسی منطقه است.

«سید افتخار نقوی» رئیس بنیاد امام خمینی (ره) در پاکستان هم گفت: صهیونیست‌ها هیچگاه در سرزمین متعلق به مسلمانان احساس آرامش نخواهند کرد.

رئیس بنیاد امام خمینی (ره) در پاکستان افزود، صهیونیسیت‌ها به‌سبب مقاومت مردم فلسطین در سردرگمی به‌سر می‌برند و تحولات اخیر به‌ویژه حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی به‌خوبی بیانگر این حقیقت است که عمر رژیم غیرقانونی و اشغالگر اسرائیل به پایان آمده است.

همچنین، «راجا ناصر عباس جعفری» ریس مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از ریشه نابود شود، چون این رژیم کودک‌کش هیچگونه مشروعیتی ندارد.

درهمین ارتباط، «مفتی گلزار نعیمی» رئیس جماعت اهل حرم پاکستان هم گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل پس از اینکه در مقابله با محور مقاومت شکست خورد، به هتک حرمت اماکن مقدس روی آورده است.

نعیمی، افزود، بدون شک مساله فلسطین متعلق به همه کشورهای اسلامی است اما نقش ایران در برجسته‌سازی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و بلندکردن صدای مسلمانان مظلوم فلسطین ستودنی است.

رئیس جماعت اهل حرم پاکستان گفت، اسرائیلی‌ها از ماه رمضان ترس و وحشت دارند، چرا که مسلمانان در این ماه به فرمان امام خمینی (ره) در راهپیمایی روز جهانی قدس بیداری، اتحاد و یکپارچگی خود را در حمایت از مردم فلسطین و انزجار از اسرائیل فریاد می‌زنند.

روز قدس؛ هویت‌ بخشی به‌ فلسطین با ابتکار امام خمینی (ره)

کلیدواژه