ثور 09, 1402 08:40 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: توافق ایران و عربستان آثار مثبتی برای منطقه و لبنان دارد
    امیرعبداللهیان: توافق ایران و عربستان آثار مثبتی برای منطقه و لبنان دارد

وزیر امور خارجه ایران گفت: توافق با عربستان آثار مثبتی بر ایران و منطقه داشته است و کشور لبنان نیز از تبعات مثبت آن بهره مند خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران عصر جمعه در پایان سفر خود به لبنان در ساختمان جدید سفارت ایران در بیروت، در کنفرانس خبری در خصوص مهمترین محورهای گفت‌وگوهای دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات لبنان،  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست همسایه محور گفت‌وگو با کشورهای همسایه را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است،گفت:  لبنان جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد و همواره با مقامات لبنانی در حال مشورت هستیم و جایگاه لبنان در خط مقدم مقاومت هم مورد توجه جدی ایران است.

امیرعبداللهیان همچنین درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، گفت: تصمیمات مقاومت برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه و عقب‌ راندن رژیم صهیونیستی از برنامه‌های بلندپروازانه آنها، تصمیمی موثر است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: تحریم‌ های آمریکا شکست خورده است و در همین شرایط ایران به برخی از کشورها از جمله عراق نفت و برق صادر می‌کند و عراقی‌ها برای حل مشکلات حوزه گاز و برق در گفت‌وگو با آمریکا کشور خود را از تحریم‌ها در این زمینه مثتثنی کردند.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص انتخابات لبنان یادآور شد: هر کسی از میان مردن لبنان انتخاب شود مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و اطمینان داریم لبنانی‌ها شایستگی لازم برای تکمیل فرایند سیاسی و انتخاب رئیس‌جمهور را دارند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه توافق ایرانی سعودی را به نفع منافع دو کشور و منطقه ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: تماس‌های ایرانی و سعودی در چارچوب دیپلماسی را مثبت ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم آینده منطقه به سمت همکاری‌های منطقه‌ای حرکت می‌کند.

امیرعبداللهیان روابط تهران و دمشق را ممتاز، عمیق و استراتژیک دانست و گفت: تلاش‌های زیادی برای فروپاشی نظام سیاسی دمشق و تجزیه سوریه از سال ۲۰۱۱ انجام شد اما رئیس جمهور، مردم و نیروهای مسلح دربرابر نیروهای تروریستی ایستادند و پیروز شدند.

وزیر امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

 امیرعبداللهیان: از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

کلیدواژه