ثور 10, 1402 14:11 Asia/Kabul
  • سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه؛ نقطه عطفی در منطقه
    سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه؛ نقطه عطفی در منطقه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه سفر پیش روی سیدابراهیم رئیسی به سوریه را نقطه عطف در منطقه دانست و تاکید کرد که این اقدام تاثیرات خوب فرامنطقه ای نیز دارد.

روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه از جمله روابط در منطقه غرب آسیا است که راهبردی محسوب می‌شود و طرفین عزم و اراده جدی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف دارند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است روز چهارشنبه و بنا به دعوت رسمی "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه در صدر یک هیات عالی رتبه اقتصادی - سیاسی در سفری دو روزه به دمشق سفر کند.

به گزارش رادیو دری؛ "حسین اکبری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان این که این سفر به دلیل تغییر و تحولاتی که در منطقه در حال وقوع است، سفر بسیار با اهمیتی است افزود، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه می تواند هم تاثیرات منطقه ای و هم فرامنطقه ای داشته باشد و در عین حال به تقویت و توسعه روابط دو کشور در تمامی حوزه ها کمک کند.

اکبری افزود، این سفر در عین حال می تواند یک فضا و باب تعاملی را بین کشورهای مخالف نظام سلطه به خصوص کشورهایی که در حوزه تحریم هستند و منافع مشترک دارند، باز کند که کشورهای دیگر نیز از آن استفاده کنند.

سفیر ایران در سوریه همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار هم عضو جبهه مقاومت ضدصهیونیستی هستند تصریح کرد، تهران و دمشق هر دو دارای پرونده پیروز هستند و پرچمشان را بالا گرفته اند و وقتی هم افزایی بین آنها بیشتر باشد، می تواند قدرت مقاومت و بازیگری را افزایش دهد.

 

کلیدواژه