ثور 11, 1402 13:01 Asia/Kabul
  • کنعانی چافی :ایران از پیگیری حق‌آبه هیرمند کوتاه نیامده است
    کنعانی چافی :ایران از پیگیری حق‌آبه هیرمند کوتاه نیامده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیگیری حق‌آبه هیرمند کوتاه نیامده است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره پیگیری حق‌آبه هیرمند افزود: حق‌آبه ایران از  رودخانه‌های مشترک به صورت عام مورد توجه و اهتمام دولت و دستگاه دیپلماسی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: طرف افغانستانی به اصل حق‌آبه ایران اعتراف و اقرار دارد و در آخرین دور مذاکرات در سمرقند نیز بر این موضوع تأکید شده است.

کنعانی چافی همچنین با اشاره به سی‌ام آوریل (۱۰ اردیبهشت/ثور) روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی مشترک منطقه است؛ ایران تقویت روابط همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس را مهمترین عامل دستیابی به امنیت مشترک می‌داند و سیاست اصولی ایران اول همسایگان و برقراری امنیت جمعی با مشارکت همه کشورهای منطقه خاصه با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره روابط با اتحادیه اروپا هم  گفت: ایران هیچگاه در حوزه روابط خارجی خود را محدود به حوزه جغرافیای خاص نکرده است و دولت سیزدهم ایران با تاکید بر روابط خارجی متوازن، توجه به همسایگان مرزی و شرق و آسیا را اولویت مهم خود قرار داده است.

ناگفته‌های مسائل دوجانبه ایران و افغانستان از حق‌آبه هیرمند در گفت‌وگو با سفیر جدید ایران

کلیدواژه