ثور 11, 1402 14:32 Asia/Kabul
  • ماهواره سنجشی ساخت ایران به فضا پرتاب می‌ شود
    ماهواره سنجشی ساخت ایران به فضا پرتاب می‌ شود

رئیس سازمان فضایی، تاکید کرد: ماهواره سنجشی ساخت ایران به فضا پرتاب می‌ شود.

ماهواره " طلوع ۳ "،  با همت متخصصان ایرانی ساخته و  رونمایی شده است که دقت آن در تصویربرداری سیاه و سفید ۵ متر و رنگی ۱۰ متر است  و بعد از آن ماهواره‌ های سنجشی مختلفی در کشور در آستانه پرتاب قرار دارند که تعدادی از آنها امسال ( 1402 ) در مدار قرار می‌گیرند.

«حسن سالاریه» رئیس سازمان فضایی ایران،   با اشاره به جهش عظیم صنعت نقشه‌برداری بر اساس داده‌های فضاپایه و ماهواره‌های سنجشی گفت : این ماهواره‌ها  می‌توانند تصاویر را در هر شرایط جوی از فضا در اختیار قرار دهند و این بستری برای تحول فوق‌ العاده در صنعت نقشه‌ برداری است.

به گزارش رادیو دری،   «حسن سالاریه»   افزود: ماهواره سری «پارس» که نسخه اول و دوم آن با دقت ۱۵ متر، ظفر ۲ با دقت ۱۶ متر و طلوع با دقت ۱۰ متر رنگی و ۵ متر سیاه و سفید منتظر پرتاب هستند که می‌توانند کمک‌های اساسی کنند.

به گفته رئیس سازمان فضایی ایران،  این ها عمدتاً شامل ماهواره‌های ساخته شده  دولت و مراکز دانشگاهی هستند.

سالاریه افزود :  برای نخستین بار در کشور در سازمان فضایی ایران قرارداد خرید تضمینی تصاویر ماهواره‌ای از بخش خصوصی را داریم که به دنبال امضا و عملیاتی شدن آن هستیم و قرارداد پرتاب آن هم بسته شده و این سیر تکامل و پیشرفت در سال‌های آتی بسیار نزدیک به صورت بومی با دقت یک متر و زیر یک متر را فراهم می‌کند.

برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران؛ تبدیل ایران به قطب فضایی منطقه

کلیدواژه