ثور 17, 1402 07:46 Asia/Kabul
  • اعزام گروهی از بانوان افغانستانی برای آموزش پزشکی به ایران
    اعزام گروهی از بانوان افغانستانی برای آموزش پزشکی به ایران

معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده گفت: در دیدار با مسئولان کشور‌های همسایه مقرر شده که تعدادی از بانوان افغانستانی برای آموزش مسائل پزشکی به ایران اعزام شوند.

بیست و ششمین نشست مقامات ارشد کشور‌های گروه پنج با هدف توسعه همکاری‌های نظام سلامت به همراه اولین برنامه توانمندسازی در زمینه حکمرانی و راهبری نظام سلامت روز شنبه با حضور مقامات عالی رتبه کشور‌های ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش رادیو دری، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در آیین افتتاحیه این نشست، با اشاره به دو نعمت سلامت و امنیت، بانوان را محور سلامت و امنیت خانواده و جامعه عنوان کرد.

خزعلی گفت: بانوان باید در اولویت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت و بهداشت جوامع باشند، چون هم ستون خانواده هستند و نشاط و سلامتی آن‌ها به سایر اعضای خانواده و کل جامعه نشاط و زندگی می‌بخشد و هم تربیت‌کننده نیمه دیگر جامعه و آموزش‌دهنده سبک زندگی سالم و پیشگیرانه هستند.

وی تصریح کرد که در دیدار با مسئولان کشور‌های همسایه مقرر شده که تعدادی از بانوان افغانستانی برای آموزش مسائل پزشکی به ایران اعزام شوند.

معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده پیشنهاد کرد که کمیته سلامت زنان ذیل گروه ۵ تشکیل شود و جلسه بعدی این گروه به مسئله بهداشت و درمان زنان اختصاص یابد.

وزیر بهداشت ایران: باید شاخص‌های سلامت را در منطقه ارتقا دهیم

کلیدواژه