ثور 18, 1402 12:37 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سفر رئیس جمهور به سوریه بعد از پیروزی محور مقاومت حائز اهمیت بود و ریل گذاری جدیدی روابط دو کشور در مرحله پسا تروریسم صورت گرفت.

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران  با کشورهای عربی جهش های خوبی در حوزه سیاسی و اقتصادی داشته است، تبادل هیئت های مختلف با کشورهای عربی نتایجی را دربرداشت که از آن جمله به روابط با کشورهای عربستان، کویت و امارات می توان اشاره کرد.

کنعانی درخصوص دستاوردهای سفر "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران به سوریه و نتایج بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز گفت: تمرکز عمده دو کشور ایران و سوریه  بر این است که بتوانند علاوه بر حوزه سیاسی و‌مبارزه با تروریسم در حوزه اقتصادی نیز زمینه های لازم را فراهم کنند تا منافع دو کشور تامین شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سند مهم همکاری های جامع و‌بلند مدت در سی بند به  امضای روسای جمهور ایران و سوریه رسید، همچنین ۱۵ سند اقتصادی و تجاری بویژه درخصوص فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی نیز به امضای مقامات دو کشور رسید.

کنعانی با بیان اینکه این سفر جشن پیروزی مشترک کشورهای محور مقاومت بود، افزود: علاوه بر دیدارهای رسمی رئیس جمهور دیدارهای غیررسمی و مردمی نیز صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در ادامه با اشاره به حمایت ایران از محور مقاومت در منطقه درخصوص بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب گفت: به موجب این بازگشت، ثبات و استقرار فعالیت رسمی سوریه فراهم شده است.

به گفته کنعانی، جمهوری اسلامی ایران با همین نگاه و با اصل دیپلماسی به سمت منافع کشورهایی که اشتراک منافع دارد و یا حتی آن دسته از کشورهایی که منافع دسته جمعی کشورهای منطقه را تامین می کند در یک راستا حرکت خواهد کرد.

بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه؛ تاکید بر نابودی گروه‌های تروریستی

سوریه به اتحادیه عرب بازگشت

کلیدواژه