ثور 18, 1402 16:20 Asia/Kabul

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با رئیس ستادکل نیروهای مسلح عمان تاکید کرد : امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و آینده متعلق به منطقه و آسیاست.

به گزارش رادیو دری، "سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری" ، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروز ( دوشنبه ) در دیدار با دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی، رئیس ستادکل نیروهای مسلح  عمان گفت: این منطقه طی سال‌های اخیر محل زورآزمایی آمریکایی‌ها بوده است که سعی داشتند خودشان را به‌عنوان حاکم مطلق، به جهان و منطقه تحمیل کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، برای دیدار با مقامات ارشد نظامی عمان به مسقط رفته است. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، افزود  : روابط  ایران و عمان روابطی ممتاز، دوستانه، گرم و صمیمی است و معتقدیم امنیت مرزهای دریایی میان دو کشور باید تقویت شود و آماده‌ایم یک برنامه مشترک درخصوص اقدامات اطلاعاتی و گشت‌های مشترک خصوصاً در حوزه مقابله با مواد مخدر داشته باشیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در حوزه‌های مختلف به خودکفایی رسیده است و می‌توانیم با تعامل و ارتباط در حوزه‌های تجهیزاتی، آموزشی و عملیاتی، همکاری‌های بیشتری با کشور عمان داشته باشیم.

سردار باقری،  همچنین در بخش پایانی سخنان خود، مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل برای جمهوری اسلامی ایران و دنیای اسلام خواند و گفت: امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی همه جوامع تحت فشار قرار دارد و شاهد یک دوگانگی در حاکمیت آنها هستیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح عمان نیز در این دیدار، انجام سفرهایی از این دست را قوام‌بخش روابط میان دو کشور دانست و گفت:  منافع خود را بهتر از دیگران درک می‌کنیم و معتقدیم با اتحاد و همبستگی کشورهای منطقه می‌توان امنیت منطقه را تأمین کرد.

سرلشکر باقری: گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران راهبرد برد - برد است

کلیدواژه