ثور 24, 1402 15:50 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تاکید کردند : به رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفتند: فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  امروز ( یکشنبه ) پس از سه سال و پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در پایان این بازدید در مصاحبه با صداوسیما، گفتند: نمایشگاه کتاب که هر سال برگزار می‌شود، یک همایش عظیم مردمی است که جنبه غالب آن جنبه فرهنگ است و این امر موضوع بسیار خرسندکننده و شوق‌آور است.

ایشان در ادامه افزودند :  کار نشر کتاب برخلاف برخی زمینه‌های نامساعد رو به پیشرفت است.

حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کردند :   با اینکه این همه مشکلات از نظر اقتصادی و امثال آن وجود دارد، اما عناوین کتاب بالا رفته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند : همه فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای و فرهنگی مانند تئاتر، سینما حتی نقاشی و کارهای سمعی و بصری احتیاج به کتاب دارد،  کسی می‌تواند کار رسانه‌ای و هنری خوب را تولید کند که با کتاب سر و کار داشته باشد.

ایشان همچنین گفتند : درباره مساله کتاب کودک و نوجوان هم تاکید دارم و خوشبختانه دیدم که در چندین غرفه در این مساله کار شده است و باز هم تاکید می‌کنم برای کودکان و نوجوانان هر چقدر می‌توانند کتاب تهیه کنند و ما را از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز کنند که بتوانیم کتاب‌های با فرهنگ و جهت‌گیری‌ها و اهداف خودمان در اختیار نوجوانانمان بگذاریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفتند :  به‌خصوص کتاب خاطرات مربوط به دفاع مقدس و دفاع از حرم که چاپ می‌شود خیلی باارزش است،  این یک گونه جدید از کتاب‌ سازی و تولید کتاب است که بحمدالله خوب راه افتاده است،  نویسنده‌های خانم‌ها در این زمینه خیلی فعال هستند و نوشته‌های بسیار خوبی دارند و از آنها هم کتاب زیاد می‌خوانم.

بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه کتاب

کلیدواژه